5 Συχνές ερωτήσεις για κατασκευή eshop

:

Πολλές επιχειρήσεις σκέφτονται την κατασκευή ενός eshop. Ενώ η ιδέα φαίνεται αρκετά δελεαστική, ταυτόχρονα υπάρχουν πολλές ερωτήσεις και μεγάλη ασάφεια προκειμένου να προχωρήσει η κατασκευή ενός eshop.

Οι ερωτήσεις ποικίλουν, αλλά σε αυτό το άρθρο θα αναφερθώ στις πιο συχνές. Aπό την εμπειρία μου, αυτά είναι οι πιο συνηθισμένοι προβληματισμοί και υπάρχει τρόπος να αντιμετωπιστούν εύκολα.

Ερώτηση 1: Μήπως δεν είναι η κατάλληλη στιγμή για την κατασκευή ενός eshop;

Σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή, το ηλεκτρονικό εμπόριο αποκτά ολοένα και μεγαλύτερο κομμάτι της πίτας του συνολικού εμπορίου.

Τα 3 τελευταία χρόνια, το ποσοστό των αγορών που πραγματοποιήθηκαν ηλεκτρονικά ήταν ανοδικό. Πλέον μιλάμε για περίπου το 50% των αγορών να γίνονται ηλεκτρονικά.

eshop_growth.png

Περισσότερες πληροφορίες στο άρθρο Τι χρειάζεται να ξέρω για να ξεκινήσω

Συνυπολογίζοντας τις επιπτώσεις που θα έχει η κοινωνική αποστασιοποίηση λόγω του νέου κορονοϊού, η εκτίμηση είναι ότι οι ηλεκτρονικές αγορές θα ξεπεράσουν σε πλήθος έναντι των συμβατικών.

Αυτή η τάση σημαίνει ότι φαίνεται να αυξάνεται η εξοικείωση των πελατών με το ηλεκτρονικό εμπόριο. Είναι μια ευκαιρία που οι επιχειρήσεις θα αξιοποιήσουν με το να εμπλουτίσουν τις υπηρεσίες που προσφέρουν.

Η υλοποίηση ενός ηλεκτρονικού καταστήματος συχνά είναι η αρχή. Οι επιχειρήσεις πάντα θα βρίσκουν μοναδικούς τρόπους για να προσφέρουν το κάτι διαφορετικό. Για να γίνει όμως αυτό, πρέπει να υπάρχει το κατάστημα, ώστε οι ανάγκες και τα σχόλια του κοινού να ακουστούν.

Οπότε, ποτέ δεν είναι αργά να ξεκινήσει κάποιος το ηλεκτρονικό κατάστημα του. Αντιθέτως, είναι η πιο κατάλληλη στιγμή.

Ο ορίζοντας είναι πάντα σε βάθος χρόνου και σκοπός είναι να διεκδικηθεί μερίδιο από μια πίτα που φαίνεται να μεγαλώνει.

Ερώτηση 2: Έχω το κεφάλαιο για μια τέτοια κίνηση; Πόσο θα μου κοστίσει;

Απο τις συχνότερες ερωτήσεις για την κατασκευή ενός eshop είναι η ερώτηση αν υπάρχει το απαραίτητο κεφάλαιο.

Για να το καταλάβουμε αυτό, πρέπει να υπολογιστεί:

  1. Το κόστος για την κατασκευή του eshop
  2. Το επαναλαμβανόμενο κόστος ενώ τρέχει το κατάστημα

Κόστος Κατασκευής

Ένα βασικό eshop, μπορεί να φτιαχτεί με ελάχιστο κόστος. Πολύ πιο κάτω από τις χαμηλότερες τιμές της αγοράς. Το ζήτημα είναι να είναι ανταγωνιστικό.

Οι πιο βασικές εργασίες είναι η ίδια η σελίδα, αλλά και το περιεχόμενο. Και στα δυο μπορούμε να κρατήσουμε το κόστος χαμηλό, βρίσκοντας πάντα την χρυσή τομή μεταξύ ποιότητας και αξίας.

Η κατασκευή ενός βασικού eshop μπορεί να ξεκινά από τα 400€. Η προετοιμασία ενός βασικού περιεχομένου να ξεκινήσει από τα 100€.

Λειτουργικό κόστος

Εκτός απο το κόστος κατασκευής του eshop, δεν πρέπει να ξεχνάμε το λειτουργικό κόστος του καταστήματος, ώστε να προλάβουμε μελλοντικά προβλήματα. Περισσότερα έχουν αναφερθεί στο Κόστος ενός Ηλεκτρονικού Καταστήματος Μετά Την Υλοποίηση.

Εκεί τα ποσά είναι αρκετά μικρότερα. Ενδεικτικά:

  • Φιλοξενία: 10€ / μήνα
  • Όνομα σελίδας: 15€ / χρόνο
  • Πιστοποιητικό Κρυπτογράφησης για ασφάλεια δεδομένων: 20€ / χρόνο

Οπότε το κόστος της λειτουργίας του καταστήματος είναι εξαιρετικά χαμηλό, σε σχέση με τις ευκαιρίες που προσφέρει.

Συμπέρασμα: Σε καμία περίπτωση το κόστος κατασκευής και συντήρησης δεν είναι αποτρεπτικό.

Κόστος προώθησης

Το πιο σημαντικό κόστος είναι η διαφήμιση. Προφανώς είναι προαιρετική, αλλά από την άλλη καθορίζει την επιτυχία του eshop.

Ένα κόστος της τάξης των 300€ τον μήνα είναι λογικό, για μια βασική προώθηση.

Συνοψίζοντας, το κόστος υλοποίησης και λειτουργίας, είναι σε καθε περίπτωση ευέλικτο. Μπορεί να κρατηθεί όμως χαμηλά από την άποψη του ότι μπορεί να κάνει απόσβεση αρκετά γρήγορα.

Ερώτηση 3: Πόση ώρα θα πρέπει να αφιερώνω;

Κατά κύριο λόγο, το eshop αναλαμβάνει μόνο του τις περισσότερες δουλειές που πρέπει να γίνουν μέχρι να πραγματοποιηθεί η αγορά. Περισσότερα στο άρθρο Πως λειτουργεί ένα Ηλεκτρονικό Κατάστημα – Μια Τυπική Συναλλαγή.

Οπότε οι εργασίες της επιχείρησης περιορίζονται κυρίως στα εξής:

  • Εξυπηρέτηση πελατών
  • Διαχείριση παραγγελιών
  • Ενημέρωση προϊόντων
  • Ενημέρωση περιεχομένου.

Όπως έχουμε αναφέρει, η εξυπηρέτηση μπορεί γενικά να αυτοματοποιηθεί. Έτσι περισσότερος χρόνος μπορεί να διατεθεί στην διαχείριση παραγγελιών και την ενημέρωση προϊόντων και περιεχομένου. Περισσότερα στο Πως λειτουργεί ένα Ηλεκτρονικό Κατάστημα – Ομοιότητες και Διαφορές με το Φυσικό Κατάστημα.

Διαχείριση παραγγελιών

Σχετικά με την διαχείριση παραγγελιών, υπάρχει δυνατότητα ειδοποίησης μέσω μηνύματος σε περίπτωση νέας παραγγελίας. Δεν είναι αναγκαία η συνεχής επίβλεψη του eshop.

Ο διαχειριστής πρέπει απλά να ενημερώσει για την κατάσταση όταν αυτό είναι αναγκαίο. Η διαδικασία αυτή είναι αρκετά απλή και δεν απαιτεί χρόνο.

Η ενημέρωση προϊόντων και περιεχομένου, όμως, είναι διαδικασίες που μπορεί να χρειαστούν κάποιο χρόνο.

Ενημέρωση προϊόντων

Όταν έρχονται νέα προϊόντα ή κάποια από τα υπάρχοντα δεν είναι πλέον διαθέσιμα, πρέπει να ενημερώνεται σελίδα. Η ενημέρωση καθαυτή δεν παίρνει πολύ χρόνο, αλλά πρέπει να μπει στην ρουτίνα της επιχείρησης και να γίνεται όταν και αν χρειάζεται.

Μια διαδικασία που μπορεί να πάρει αρκετό χρόνο, είναι η ενημέρωση του αριθμού των διαθέσιμων αποθεμάτων. Αυτό ισχύει στην περίπτωση που η επιχείρηση επιθυμεί να εμφανίζονται στο eshop. Αν δεν υπάρχει κάποιο άλλο σύστημα της εταιρίας που να είναι συνδεδεμένο με το eshop, αυτό θα καταναλώσει πολύ χρόνο.

Όμως, φυσικά υπάρχει η δυνατότητα να μην ενεργοποιηθεί η δυνατότητα αυτή. Έτσι θα χρειάζεται να ενημερώνεται το κατάστημα μόνο όταν ένα προϊόν έχει εξαντληθεί.

Σε κάθε περίπτωση, ακόμη και αυτή η διαδικασία μπορεί να αυτοματοποιηθεί ανάλογα με τα διαθέσιμα εργαλεία της επιχείρησης. Για παράδειγμα, μπορεί να γίνεται αυτόματα ενημέρωση των προϊόντων, αν η πληροφορία κρατιέται κάπου αλλού, όπως σε ένα αρχείο Excel.

Περιεχόμενο

Τέλος, η αλλαγή ή παραγωγή περιεχομένου είναι εργασίες που μπορεί να πάρουν πολύ χρόνο. Είναι όμως πάντα στην ευχέρεια της επιχείρησης για το πόσο χρόνο θέλει να επενδύσει εκεί.

Συνοψίζοντας, υπάρχουν αρκετές δυνατότητες και περιθώρια να αναπτύξουμε το ηλεκτρονικό κατάστημα μας. Ο χρόνος που θα δαπανήσουμε είναι κυρίως στο χέρι της επιχείρησης.

Για να γίνουν οι βασικές εργασίες, χρειάζεται ελάχιστος χρόνος και πάντα υπάρχει η δυνατότητα ανάθεσης σε τρίτους. Το τελευταίο μπορεί να είναι καλη επιλογή, εφόσον υπάρχει προοπτική περισσότερων πωλήσεων.

Το μήνυμα είναι ότι μπορεί κάποιος να ξεκινήσει με τις βασικές λειτουργίες. Εκείνες που παίρνουν λίγο χρόνο και δεν αλλάζουν πολύ την καθημερινή ροή της επιχείρησης. Αργότερα, μπορεί να επενδύσει εφόσον υπάρχει προοπτική.

Ερώτηση 4: Έχω τα τεχνικά προσόντα για να διαχειρίζομαι το κατάστημα μου;

Υπάρχουν κάποιες απλές ερωτήσεις για να το μάθετε αυτό, ώστε να προχωρήσετε με περισσότερη αυτοπεποίθηση στην κατασκευή του eshop σας:

  • Ξέρετε να χειρίζεστε υπολογιστή ή έξυπνο κινητό;
  • Γνωρίζετε πως θα κάνετε συναλλαγές στο διαδίκτυο

Εάν η απάντηση είναι ναι, τότε σίγουρα μπορείτε να τα καταφέρετε.

Εκτός της διαχείρισης μέσω της σελίδας, σε ορισμένες πλατφόρμες υπάρχει δυνατότητα διαχείρισης μέσω εφαρμογής από έξυπνο κινητό (smartphone). Έτσι, η διαχείριση γίνεται ακόμη πιο εύκολη και άμεση.

Μεγάλη βάση όμως πρέπει να δοθεί στην υποστήριξη και την εκμάθηση της πλατφόρμας. Αν και θα έχετε τα απαραίτητα προσόντα, κάθε σύστημα έχει τον τρόπο διαχείρισής του.

Συνήθως η εκμάθηση είναι γρήγορη και λαμβάνει μέρος μετά την κατασκευή. Οπότε, είναι σημαντικό να έχετε δίπλα σας κάποιον που εμπιστεύεστε και μπορεί να σας εξυπηρετήσει γρήγορα και άμεσα.

Ερώτηση 5: Δεν γνωρίζω από τεχνικά. Πως θα ξέρω τι γίνεται; Πως θα αποφύγω υπέρμετρες χρεώσεις σε πράγματα που δεν γνωρίζω και δεν θέλω;

Έιναι συνηθισμένη η περίπτωση που η επιχείρηση δεν έχει την τεχνική γνώση πάνω σε αυτό το εγχείρημα. Σε αυτή την περίπτωση είναι σημαντικό να αναπτυχθεί εμπιστοσύνη.

Για να γίνει αυτό, μια λύση θα ήταν να καλέσουμε αν είναι εφικτό κάποιον τρίτο που γνωρίζει, ώστε να γίνουν οι κατάλληλες ερωτήσεις στον ειδικό που θέλει να αναλάβει την κατασκευή του eshop. Έτσι θα μπορούμε να είμαστε πιο σίγουροι για το μέλλον της κατασκευής.

Εαν αυτό δεν μπορεί να γίνει, τότε προσπαθούμε να πάρουμε γνώμες και να ψάξουμε μόνοι μας, ώστε να καταλάβουμε εαν μπορούμε να τον εμπιστευτούμε.

Σε κάθε περίπτωση πάντως, ο ειδικός που θα αναλάβει το κατάστημα, πρέπει να είναι σε θέση να επικοινωνεί αποτελεσματικά και να είναι κατανοητός από όλους.

Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να μπορεί να εξηγεί με όσο πιο απλά λόγια γίνεται την κατάσταση. Αυτή πρέπει να μπορεί να γίνεται κατανοητή από όλους, ανεξάρτητα από το τεχνολογικό υπόβαθρο του καθενός.

Σύνοψη

Όπως είδαμε, πάντα υπάρχει τρόπος να αντιμετωπιστούν οι συνήθεις προβλήματισμοί. Το πιο σημαντικό είναι να επικεντρώσουμε την προσοχή μας στην καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών μας, και να προσφέρουμε αξία.

Έχετε κάποια άλλη απορία που δεν έχω συμπεριλάβει παραπάνω; Επικοινωνήστε μαζί μας και ας συζητήσουμε.

Return to blog

Share: