Στο άρθρο αυτό θα δούμε τι γίνεται σε μια τυπική αγορά μέσω του eshop μας. Θα αρχίσουμε από την στιγμή που ο πελάτης έχει μια ανάγκη μέχρι την στιγμή που παραλαμβάνει το προϊόν.
Υπάρχουν δυο κυρίως περιπτώσεις για να βρεθεί ένας πελάτης στο κατάστημα σας:
Οι πελάτες που έρχονται με κάποια ανάγκη είναι κατά γενική ομολογία πιο αποφασισμένοι να ολοκληρώσουν μια αγορά μέσω του eshop μας. Το να οδηγούνται όμως μέσω κάποιας διαφήμισης είναι εξίσου σημαντικό. Έτσι χτίσουμε την εικόνα της επιχείρησης και να την κάνουμε γνωστή.
Πάμε να δούμε πιο όμως αναλυτικά πως καταλήγει με τον κάθε τρόπο στο κατάστημα ο πελάτης.
Πόσες φορές μας έχει τύχει να δούμε μια διαφήμιση και απλά να θέλουμε δούμε λίγο καλύτερα το προϊόν;
Θα έλεγα αρκετές, και από προσωπική εμπειρία θα έλεγα ότι αυτό χτίζει το ενδιαφέρον. Έτσι, υπάρχουν πιθανότητες να το αγοράσει κάποια στιγμή στο μέλλον.
Το πιο σημαντικό είναι η αναγνώριση εδώ. Με άλλα λόγια αν θα το ξαναδούμε το προϊόν να σκεφτούμε, έστω και υποσυνείδητα "το έχω ξαναδεί!"
Αν πούμε μάλιστα και σε πιο κατάστημα το είδαμε, αυτό αποτελεί θρίαμβο για την διαφήμιση αλλά και για την ίδια την επιχείρηση.
Αυτός είναι ένας απο τους τρόπους που οι πελάτες έρχονται στο eshop μας. Μέσω διαφημίσης.
Άλλες φορές, επειδή δεν είμαστε σίγουροι. Θέλουμε να δούμε τι ποικιλία υπάρχει στα καταστήματα του διαδικτύου, οπότε χρησιμοποιούμε μια μηχανή αναζήτησης.
Η υπηρεσία αυτή της μηχανής αναζήτησης, γνωρίζουμε ότι είναι αξιόπιστη. Τις περισσότερες φορές θα μας φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα και μάλιστα στην αρχική σελίδα.
Για αυτό τον λόγο είναι σημαντικό να προσέξουμε το κατάστημα και την σελίδα μας. Πρέπει τεχνικά, αλλά και απο άποψη περιεχομένου να είναι προσεγμένη.
Αυτή η τεχνική ονομάζεται SEO, και σκοπός είναι να εμφανιζόμαστε στην πρώτη σελίδα, όσο πιο ψηλά γίνεται.
Περισσότερα σχετικά με το κόστος της διαφήμισης, μπορείτε να βρείτε στο άρθρο Κόστος eshop μετά την κατασκευή.
Με τον έναν ή με τον άλλο τρόπο, ο πελάτης έτσι καταλήγει σε μία από τις σελίδες του καταστήματος. Μπορεί να ενδιαφέρεται για το προϊόν για το οποίο ήρθε, μπορεί και όχι.
Σε κάθε περίπτωση υπάρχει ένα μεγάλο κέρδος: τον φέραμε στο κατάστημα μας.
Σημαντικό είναι στην πρώτη σελίδα που θα βρεθεί ο πελάτης, να ενημερώνεται για τους όρους χρήσης και την πολιτική απορρήτου. Μόνο έπειτα απο την ενημέρωση αυτή μπορεί να συνεχίσει την πλοήγηση του στο κατάστημα.
Αφού ενημερωθεί για τους όρους και την λειτουργία, έχουμε την μοναδική ευκαιρία να του δείξουμε ότι έχουμε και άλλα προϊόντα. Έτσι μπορούμε να του κινήσουμε το ενδιαφέρον, και γιατί όχι να τα συνδυάσει σε μια παραγγελία. Κάνοντας αυτό, άλλωστε μπορεί να αξιοποιήσει καλύτερα τα μεταφορικά έξοδα.
Αν και δεν είναι υποχρεωτικό, υπάρχουν μεγάλες πιθανότητες ο πελάτης να περάσει από την πρώτη σελίδα.
Εκεί, ο καθένας μας μπορεί να δει προτάσεις την επιχείρησης αλλά και να οδηγηθεί στα προϊόντα του καταστήματος.
Μια καλή βιτρίνα αποτελεί πόλο έλξης και είναι κάτι στο οποίο πρέπει να δοθεί προσοχή τόσο όταν κατασκευάζεται το κατάστημα, αλλά και στην συνέχεια, ώστε να διατηρηθεί ανταγωνιστική.
Περισσότερες πληροφορίες για τις ομοιότητες μεταξύ eshop και φυσικών καταστημάτων στο Διαχείριση eshop – Ομοιότητες με φυσικό κατάστημα.
Ένας εναλλακτικός τρόπος να προωθήσουμε κάποια από τα προϊόντα μας εκτός της αρχικής σελίδας είναι να τα εμφανίσουμε ως προτεινόμενα. Τα προτεινόμενα είναι προϊόντα που εμφανίζονται όταν βλέπουμε μια κατηγορία ή σαν προτάσεις μέσα στην σελίδα του κάθε προϊόντος.
Σε αυτό το σημείο έχουμε και ένα δυνατό πλεονέκτημα. Στα προτεινόμενα μπορούμε να συμπεριλάβουμε προϊόντα τα οποία ταιριάζουν με το προϊόν που βλέπει ο πελάτης. Είναι ένας έξυπνος τρόπος να αυξήσουμε τις πωλήσεις μας.
Ποιος άλλωστε δεν αισθάνεται τυχερός, την στιγμή των αγορών του να βρει κάτι που ταιριάζει και να τα αγοράσει μαζί;
Αυτές είναι κάποιες από τις ερωτήσεις που μας απασχολούν συχνά στις online αγορές. Ιδίως σε προϊόντα που έχουν διαφορετικά μεγέθη ή δεν τα έχουμε δει από κοντά.
Επομένως, μέσα στην σελίδα του προϊόντος πρέπει να δίνουμε όσες πληροφορίες χρειάζεται ο πελάτης για να αποφασίσει. Έτσι κάνοντας την σωστή επιλογή νοιώθει πιο σίγουρος και η αγορά απο το eshop μας είναι ακόμη πιο κοντά.
Μια επαγγελματική φωτογράφιση μπορεί εύκολα να ξεπεράσει τα 1.000€. Εξίσου εύκολα όμως μπορούμε να πετύχουμε αξιοπρεπή αποτελέσματα με πολύ μικρότερο κόστος, της τάξης των 100€ - 200€.
Είναι επίσης καλή ιδέα να υπάρχουν άρθρα, όπως στο ιστολόγιο της επιχείρησης, όπου θα παρέχονται συμβουλές και ιδέες. Αυτές είναι πολύ χρήσιμες για τον πελάτη.
Αυτό είναι κάτι που μπορεί να αναλάβει η επιχείρηση. Φυσικά όμως υπάρχει η δυνατότητα συγγραφής τους από τρίτα άτομα με εμπειρία.
Σε εκείνη την περίπτωση, ένα κόστος των 50€ ανά ώρα, είναι λογικό. Ένα καλό κείμενο μπορεί αφενός να βοηθήσει τους πελάτες και αφ' εταίρου την κατάταξη της σελίδας ψηλότερα στις μηχανές αναζήτησης. Εαν επιτευχθεί αυτό, τα κέρδη από θα είναι πολλαπλάσια λόγω της αύξησης της επισκεψιμότητας. Είναι σαν να μετατρέπουμε το κατάστημα μας στο λεγόμενο "μαγαζί γωνία".
Όταν ο πελάτης έχει αποφασίσει ότι στο καλάθι του υπάρχουν όσα χρειάζεται, είναι η ώρα να μεταβεί στο ταμείο.
Για να το κάνει αυτό, είναι καλή πρακτική πρώτα να βλέπει τα προϊόντα και τις ποσότητες που υπάρχουν στο καλάθι. Έτσι βεβαιωνεται ότι είναι όλα εντάξει. Το καλάθι πρέπει να είναι σε εμφανές σημείο στο κατάστημα, ώστε να μπορεί ανά πάσα στιγμή να δει τα περιεχόμενα.
Σε αυτό το σημείο, η ευκαιρία της επιχείρησης είναι να προτρέψει τον πελάτη να εγγραφεί στο κατάστημα. Έτσι θαμπορεί να λαμβάνει ανανεώσεις για την πορεία της παραγγελίας.
Επιπλέον μπορεί να συναινέσει και στην αποστολή διαφημιστικών μηνυμάτων. Αυτό είναι ακόμη μια μεγάλη ευκαιρία για την επιχείρηση να αυξήσει τις πωλήσεις του.
Αφού έχει επιβεβαιώσει τα προϊόντα, την διεύθυνση αποστολής, και τον τρόπο παράδοσης, ο πελάτης ενημερώνεται για τα τυχών έξοδα αποστολής.
Περισσότερα για το κόστος αυτών στο άρθρο Κόστος eshop μετά την κατασκευή
Σημαντικό σε αυτό το βήμα είναι ο πελάτης να δίνει ρητή συγκατάθεση ότι συμφωνεί με τους όρους χρήσης και την πολιτική προστασίας δεδομένων.
Στην περίπτωση της αντικαταβολής, η παραγγελία αποστέλλεται χωρίς να χρειάζεται κάποιο επιπλέον βήμα. Στην άλλη περίπτωση, της ηλεκτρονικής πληρωμής, κατευθύνεται σε ένα ασφαλές περιβάλλον ώστε να χρεωθεί.
Συνηθισμένη πρακτική είναι να εισάγονται τα στοιχεία πληρωμής εκτός του καταστήματος. Έτσι αυτές οι πληροφορίες δεν είναι ορατές στο κατάστημα, γεγονός που καθιστά την διαδικασία πιο ασφαλής.
Περισσότερα για το κόστος της κάθε εργασίας στο άρθρο Το Κόστος ενός Ηλεκτρονικού Καταστήματος Μετά Την Υλοποίηση
Εφόσον ολοκληρωθεί η αγορά μέσω του eshop, η επιχείρηση αναλαμβάνει την αποστολή.
Ο πελάτης έχοντας στην διάθεση του τον αριθμό παραγγελίας, μπορεί να παρακολουθήσει την πορεία της παραγγελίας
Όταν ο πελάτης παραλάβει το προϊόν και τα παραστατικά, τα ελέγχει και αν είναι όλα εντάξει η αγορά μέσω του eshop θεωρείται ολοκληρωμένη.
Στην περίπτωση όμως που κάτι δεν είναι όπως το περίμενε, πρέπει να απευθυνθεί στην επιχείρηση. Έτσι, σύμφωνα με τους όρους χρήσης θα βρεθεί μια κοινά αποδεκτή λύση. Η περίπτωση αυτή περιλαμβάνει διαδικασίες όπως αλλαγή προϊόντων, επιστροφή χρημάτων, διόρθωση τιμολογίων, κ.α..
Στις διαδικασίες αυτές υπάρχει κάποιο κόστος για την ολοκλήρωση τους. Αυτό το κόστος πρέπει να συνυπολογιστεί όταν η επιχείρηση
Είδαμε ποια είναι η τυπική πορεία ενός πελάτη στο eshop μας. Αυτό που αναφέρθηκε είναι το γενικό πλαίσιο, και υπάρχουν αρκετά πράγματα για σκέψη όταν έρθει η στιγμή της κατασκευής.
Η λεπτομέρια είναι αυτή που κάνει την διαφορά.