Είναι πολύ συνηθισμένο όταν πάμε να δημιουργήσουμε ένα eshop να εστιάζουμε στο κόστος της κατασκευής. Αυτό συμβαίνει γιατί είμαστε ενθουσιασμένοι που θα έχουμε ένα νέο εργαλείο και νέους πελάτες.
Για μία στιγμή, πρέπει όμως να αφήσουμε αυτόν τον ενθουσιασμό στην άκρη και να σκεφτούμε πως θα είναι η καθημερινότητα μας με το eshop σε βάθος χρόνου.
Το σημαντικό κομμάτι της καθημερινότητας μας που θα αναλύσουμε σε αυτό το άρθρο έχει να κάνει με το κόστος του eshop μετά την κατασκευή. Πόσο θα μας κοστίσει ώστε να το κρατήσουμε ζωντανό και να μας αποφέρει τα μέγιστα;
Με την μέχρι τώρα εμπειρία σας, δημιουργήστε μια πρόχειρη λίστα με κόστη που ξέρετε ή πιστεύετε ότι θα υπάρξουν, και πάμε να τα δούμε αναλυτικά.
Ένα από τα πράγματα που πρέπει να βάλουμε στο τραπέζι είναι το κόστος του ονόματος, καθώς και της φιλοξενίας και της ασφάλειας.
Για όσους δεν γνωρίζουν, αναφέρω τι είναι το κάθε ένα με ένα ενδεικτικό κόστος για το καθένα:
Επειδή το κόστος δεν είναι τελικά μεγάλο, υπάρχει συνήθως δυνατότητα πακέτων που θα καλύπτουν και τα τρία. Έτσι, και η τιμή είναι συμφέρουσα και επιπλέον δεν θα χρειαστεί να ανησυχείτε οι ίδιο για το κάθε ένα ξεχωριστά.
Το μεγαλύτερο κοστος και από το δυσκολότερο να εκτιμηθεί, είναι η προώθηση. Υπάρχει μεγάλη ευελιξία και είναι στο χέρι της επιχείρησης το ποσό που είναι διατεθειμένη να διαθέσει. Πάντα όμως πρέπει να δικαιολογείται απο τα αποτελέσματα.
Στο απλό σενάριο της βασικής προώθησης στα κοινωνικά δίκτυα, μπορούμε να το πετύχουμε από 5€ την μέρα, ενδεικτικά. Αυτό μεταφράζεται σε 35€ περίπου αν σκοπεύουμε να το κάνουμε για μια ολόκληρη εβδομάδα. Το τελικό ποσό που θα διαθέσουμε τελικά όμως, εξαρτάται από τους στόχους μας, ώστε τελικά να έχουμε τα επιθυμητά αποτελέσματα. Επιπλέον, στην τελική απόδοση της διαφήμισης προφανώς υπάρχουν και άλλοι παράγοντες, όπως το ίδιο το προϊόν και πως προβάλλεται αυτό.
Από εκεί και πέρα, εφόσον υπάρχει και ιστολόγιο (blog), μπορούν να συγγραφούν άρθρα που θα ενδιαφέρουν το κοινό στο οποίο απευθυνόμαστε και θα φέρουν πελάτες στο κατάστημα μας. Με αυτόν τον τρόπο βοηθάμε το κατάστημα μας να αποκτήσει ταυτότητα. Αποτέλεσμα είναι να υπάρχουν μεγαλύτερες πιθανότητες να ανακαλυφθεί μέσω των μηχανών αναζήτησης.
Το κόστος αυτού μπορεί να κρατηθεί μικρό αν υπάρχει κάποιος στην επιχείρηση που μπορεί να γράψει σχετικά άρθρα. Υπάρχει φυσικά και η δυνατότητα συγγραφής τους μέσω ανάθεσης. Σε εκείνη την περίπτωση, ένα ενδεικτικό κόστος 50€ για κάθε άρθρο είναι λογικό. Οπότε αν σκοπεύουμε να έχουμε περίπου 2 άρθρα την εβδομάδα, μιλάμε για ένα κόστος των 100€ την εβδομάδα.
Αναμφίβολα, ένα μεγάλο κόστος που θα χρειαστεί να πληρώσετε είναι αυτό των μεταφορικών και των συναλλαγών.
Συνήθως αυτό είναι ένα κόστος που μεταφέρεται στους πελάτες. Είναι όμως απαραίτητο να γνωρίζουμε ποιο είναι αυτό σαν να το πληρώναμε εμείς. Αυτό γιατί μπορεί εύκολα να αποτρέψει τους πελάτες να προχωρήσουν με μια αγορά.
Σχετικά με το κόστος των μεταφορικών, σε γενικές γραμμές οι μεταφορικές εταιρίες έχουν ένα κόστος της τάξεως των
Παρακάτω μπορείτε να βρείτε ένα διαδραστικό παράδειγμα με το μηνιαίο κόστος των μεταφορικών.
Σχετικά με το πως θα διαχειριστεί το κόστος των μεταφορικών, αυτό είναι απόφαση της επιχείρησης και μάλιστα υπάρχει ευελιξία εκεί.
Για παράδειγμα, μπορεί η επιχείρηση να αποφασίσει ότι το κόστος θα το πληρώσει ως έχει ο πελάτης.
Μια άλλη επιχείριση μπορεί να αποφασίσει ότι θα ενσωματώσει το κόστος στην τιμή του κάθε προϊόντος και με δωρεάν μεταφορικά.
Το άλλο κόστος ενός eshop μετά την κατασκευή, είναι εκείνο της χρήσης των υπηρεσιών των τραπεζικών ιδρυμάτων.
Τα τραπεζικά ιδρύματα μπορεί να είναι οι παραδοσιακές τράπεζες που έχουμε στην Ελλάδα, όπως Πειραιώς, Eurobank, Εθνική, αλλά μπορεί να είναι και άλλα όπως η Viva.
Σε γενικές γραμμές και για λόγους κατανόησης του μεγέθους της χρέωσης, η χρέωση κάθε μιας συναλλαγής έχει 2 μέρη
Οπότε ο τύπος που θα ακουλουθηθεί για να χρεωθεί η συναλλαγή είναι
Χρέωση = 0.25€ + Ποσό Συναλλαγής * 3%
Για να γίνει λίγο πιο ξεκάθαρο, θα δώσω ένα σενάριο μιας επιχείρησης που έχει μόλις ξεκινήσει το ηλεκτρονικό της κατάστημα. Σκοπός είναι να δούμε πόσο είναι το κόστος ανά μήνα κάνοντας τα απολύτως απαραίτητα. Οπότε για το παράδειγμα αυτό, θεωρούμε ότι το κατάστημα έχει προφανώς το τεχνικό κόστος και την βασική διαφήμιση.
Εδώ δεν βάζω το κόστος των μεταφορικών και προμηθειών, αυτά συνήθως μεταφέρονται στον πελάτη. Επισης δεν είναι μέσα το κόστος συγγραφής άρθρων που είναι προαιρετικό και μπορεί να το αναλάβει και η ίδια η επιχείρηση.
Φυσικά αυτό το κόστος μπορεί πολύ εύκολα να μεταβληθεί (ιδίως προς τα πάνω), αν επιλεγεί περισσότερη διαφήμιση και θέλει να δουλέψει στο να εμπλουτίσει το περιεχόμενο του καταστήματος της ή της προώθησης.
Όπως είδαμε, το κόστος για να κρατήσουμε ένα eshop δεν είναι απαγορευτικό. Φυσικά αυτό μπορεί να αλλάξει ανάλογα με τις ανάγκες και τις προοπτικές της επιχείρησης.
Η μεγάλη ερώτηση πάντα είναι αν μπορούμε να καλύψουμε το κόστος αυτό βάση των κερδών που θα έχουμε.
Αν και δεν είναι εύκολο να εκτιμηθεί από την αρχή, με ομαδική προσπάθεια, μπορούμε να δώσουμε μια καλή ώθηση και να πετύχουμε.
Εφόσον έχει αποκτήσει κάποια δυναμική το κατάστημα, τα κέρδη θα είναι μεγαλύτερα από όσα επενδύθηκαν.
Ταιριάζουν όλα αυτά τα κόστη με την λίστα που κάνατε στην αρχή; Αφήστε το σχόλιο σας παρακάτω!